Koliko vas stane poslovni račun?

Podjetniki težijo k temu, da bi bili njihovi mesečni stroški čim manjši, zato previdno izberejo banko, pri kateri bodo odprli svoj poslovni račun. Stroški, ki letno nastanejo zaradi poslovanja zgolj pri banki, so lahko precej veliki, ni pa nujno – vse je odvisno od tega, katero banko izberemo in koliko je vstopnih ter izstopnih faktur. Vsaj v osnovi – dokler se ne pojavijo potrebe tudi po drugih bančnih storitvah, na primer po financiranju.

Stroški, ki jih prinese poslovni račun

Osnovni stroški za poslovni račun so načeloma skromni. Nekatere banke za vodenje računa obračunajo precej majhne vsote, na primer 6 evrov mesečno, pri drugih je ta številka večja. Potem so tu še stroški za posamezna nakazila in prilive, ki so lahko tudi tako majhni kot 6 centov, torej resnično minimalni. Edini večji strošek je digitalno potrdilo in ključ za poslovanje preko e-banke, ki ga moramo obnoviti na vsakih nekaj let. Vendar pa se ta strošek porazdeli na primer na tri leta, prav tako pa lahko digitalni ključ uporabljamo tudi za dostopanje do mnogih drugih storitev, na primer do točke e-vem in podobno.

Kdaj se stroški povečajo?

Banke zaračunajo višje stroške, kadar so potrebne druge storitve. Poslovni račun je dodatno najbolj obremenjen, kadar se v banki odločimo za financiranje, torej nam ta omogoči tudi koriščenje limita oziroma negativnega stanja. Marsikoga doletijo višji stroški tudi takrat, kadar je poslovni račun obremenjen z izvršbami. Banka takrat zaračuna že vpis izvršbe, prav tako pa je lahko draga tudi njena “provizija” ob plačilu posameznih zneskov izvršbe.

Na stroške, ki bremenijo poslovni račun, sicer velja biti najbolj pazljiv takrat, kadar podjetje potrebuje posojilo, pa naj bo za tekoče stroške ali za investicije. Takrat velja banko tudi zamenjati, če se izkaže, da so pri drugi banki stroški kredita manjši – tudi na področju bančništva je dovolj konkurence, zato se velja dobro razgledati.